خانه / برترین جاذبه های گردشگری / جاذبه های ترکیه / پاموک‌کاله-چشمه آب گرم ترکیه

پاموک‌کاله-چشمه آب گرم ترکیه

پاموک‌کاله ، چشمه آب گرم ترکیه به معنی “قلعه پنبه‌ای” که به تراس‌های سفید هم معروف است.  چشمه آب گرم پاموک کاله (Pamukkale) در  ۱۸ کیلومتری (۱۱ مایلی) شمال استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته استتراس‌های سفید پاموک کاله از تراورتن و این چشمه آب گرم از سنگ رسوبی با محتوای مواد معدنی بسیار بالا تشکیل شده است .

برای بازدید از چشمه آب گرم پاموک‌کاله می توانید از اتومبیل ، اتوبوس ، قطار یا هواپیما استفاده کنید و بهترین راه این است که با قطار از سلسوک (Selçuk) یا ازمیر خود را به چشمه آب گرم پاموک‌کاله برسانید.

خرابه های باستانی هیراپولیس (Hierapolis) در بالای چشمه‌های آب گرم پاموک‌کاله از جاذبه های دیگر این منطقه است که می توانید از آن بازدید کنید .

استخر باستانی پاموک‌کاله (Antique Pool) یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ترکیه در این منطقه است که از زمان روم باقی مانده است . آب این استخر گرم و رضایت بخش است و عمق این استخر در جاهای مختلف متغییر است که معمولا برای افراد بالغ وقتی کف پا زمین استخر را لمس می کند ، سر بالای آب است . مناطق کم عمق تر استخر باستانی پاموک‌کاله برای کودکان مناسب تر است .

بلیط ورودی استخر پاموک‌کاله برای بزرگسالان بالای ۱۳ سال ، ۳۲ لیر است و برای کودکان پایین تر از ۱۳ سال ۱۲ لیر است .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *